template





Saturday 9 March 2013

MESTI dan PERLU TONTON!!!!



CErita terbaik penah aku tgk yang membuatkan aku x kan penah lupe jalan ceritanya...ni die...PRISON BREAK!! mmang sgt best. untuk sape yang x pernah tgk @ bercadang nak tgk silakan....ade 4 season + 1 special edition (ending).

 Mengisahkan tentang watak utama Micheal scolfield , structural engineer yang sgt genius dari kecik ag, buat perancangan untuk di masukkan ke penjara fox river semata2 nak bwak abang kesayangan die keluar dari penjara tu.

Abang die, Lincon burrow, dipenjarakan atas tuduhan bunuh adik presiden (kes fitnah). tengokla cam ne die plan untuk break out dari penjara yang sistem keselamatannyer tu tip top. Micheal terpaksa bkerjasama dengan penjenayah2 berbahaya untuk capai target die.

Paling smart skali die lakar peta penjara tu n every formula tok digunakan semasa di penjara tu kat badan die.So kalau tgk badan die penuh tatoo, itu sumer adelah plan die.(peta, formula kimia, saiz bolt n nut, no telefon org penting,& macam2 ag) setahun sebelum die bsedia tok dipenjarakan, die dah wat perancangan teliti, dah risik siap2 sape yang jadi guard lam penjara tu, warden, n ketua, doktor yang rawat banduan, penjenayah2 terkenal yang ade dalam tu...& semua2 la..so..berjaya x die lari kuar??? nak tau kne la tgk...





sampai skarang aku masih tercari2 cerita lain yang berkonsepkan macm cerita ni..memang sangat2 menarik. tapi sayang x jumpa lagi..kalau ade, sile bgtau aku...

So, kepada kwan2 aku kat luar sane, tengokla cite ni kalau korang penggemar drama/ muvie. Takat ni aku da berjaya pancing beberapa kawan aku untuk tgk cerita ni dan feedback mereka kate x puas...nape habis awal sgt (1-4 season) n kate kalau bole nak lagi cerita lain yang macam ni.

jadi..jum3...aku pon da tgk banyak kali ...hehehee.. :)

No comments:

Post a Comment