template





Wednesday 16 April 2014

SERAI oOoo SERAI~~

  

Hiii!! sebelum tido...tetibe teringat lak aku pasal air serai ni..nak kongsi sikit la. tapi aku x mo kongsi info sihat tentang serai...tu korang bole tya MR GOOGLE yang kacak lagi bergaya...

last week..ak secara terpaksa dan dipaksa memasuki pertandingan masakan menu sihat kat hospital tempat aku keje..so team ak bergabung la dari 3 department.tugas dibahagi2 kan sama rata..akhirnya, aku n partner aku yang satu unit tu dapat tugas sediakan minuman sihat. bhahahahahaah....aku yang x berapa suke minuman pelik2 ni disuruhnya cari idea buat minuman sihat?? memang mati kutu lerrr... syukur la partner yang digandingkan bersama ni pernah masuk prtandingan macam ni satu ketika dulu.

Dia cadangkan buat air SERAI. ak mule2 dengar...errr...SERAI??? pening pale rase..sbb kami kene test sblm bertanding..test rasa air tu sendiri..boss lak suh ramai2 bg cadangan lain. macam2 yang kluar..mango+ yougrt la... paling x bole tahan, nenas+pisang+mangga+ ygrt. mgkin org yang suka buah2 tu akan suke minum..tp aku??? arrggghhh...stress sebab drinks je...stress..tapi depan2...senyum je mampu...dlm ati (tekak aku ssh nk telan bnde pelik2!!! wawawawaaaa)

                                            hmmm...xpe2...nanti kite cube yer semua air2 tuuuu....(thumbs up!!)

Akhirnya, hari test air pon tiba...bile aku bau n tgk je rupe2 air tu semua aku trus rase lemau...adehh cam ne nak test nii....abes test...air serai je ak x test...cenggini reaction aku...


                                         huaaaaaaa...jgn suh aku continue minum air serai tu!!...sob3...

ak larikan diri dari pantri..hahahaha tanpa rasa air serai tu..end up, undi berpihak pada air serai..ramai yang cakap sedap..so kami pon buat la air tu masa pertandingan..nak x nak..kne gak aku rasa masa tu...pehhhh..mmg truely sdap tu....nak2 bile tmbah ais...heeeee


cara2 buat air tu... bancuh madu dgn air panas, perah kan lemon, ketuk serai, masuk n gaul dalm air..secukup rasa...ikut citarasa masing2..mmg menygarkan air ni...cuba lah. rasa sekali pasti nak lagi!! 

keputusan pertandingan tu?? kami dpt no 1!! bile tya juri...juri kate sbb air tu sdapp...hahaha..walaupon skdar mmbantu..ttp rasa happy...kekeke...

okehhh...slmt mencuba yerrr

 

No comments:

Post a Comment