template





Friday 8 March 2013

DraMA /Movie japan & korea yg BAGUSSSS part 1

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua..ari ni aku nak review antara cerita2 yang aku da penah tgk n aku rase best la untuk di tengok. Ade diantaranya aku da tgk dekat 10 kali...hua3...nak tau cte ape??? meh aku list down kat bawah ni.

1) SILENCE ( Korean movie based on true story-tentang sexual abuse pada kanak2 istimewa. cikgu baru cube nak siasat n hadapi pelbagai kesukaran)



2) BLIND ( korean movie- pasal org buta yang jadi saksi pembunuhan...haaa...cam ne ek???? )



3) Going By The Book
( korean movie- latihan polis yang dijalankan kat komuniti awam mcm real je.mmg sengal cter ni..)




-1 litre of tears
 (ni antara cerita yang aku da tgk dkat 10 kali..hua3)



2) Dragon Zakura


1) code blue season 1 & 2( dr.heli)


Bloody monday : season 1 & 2 (cerita pasal hacker)
* patut tonton...aku tgk 3 kali..cte best.....


3) Nodame Cantabille (drama tentang muzikal)


4) My boss my Hero (drama jepun)
 

Nobuta Wo Produce ( cerita sal make over dak pmpuan yang slalu dibuli)


The Time Between Dog & wolf (Korean Drama) action drama yang superb...best tok org yg ske cte action. memang sgt3 best ler...


Iljimae 1st season : pelakon yang sama ngan cerita kat atas..memang mntap cter ni...action type gak..tapi latarbelakang zaman dolu2...BESTTTT


battle royale 1. ( yang 1st je best..yg kedua x yah la tgk.....)


Succesful story of bright girl (korean drama- cter yang buatkan aku start suke betol2 tgk cte korea mase dolu2)




Princess Hour ( korean drama- bukan prince hour tauuu....yg tu x bape best...) ni btol2 besttttt


Wind struck (korean muvie...romance...love story daaaa)


Dream High 1...( korean drama...mase drama korea tgh melonjak2 naik...aku mule muak nak tgk da..sbb cte da mule same je sume...tapi cte ni buat aku rase fresh balik...)



 BIG (korean drama...)



hurmmm....byk lagi sbnrnyer...cume aku je yg da lupe tajuk...x pe..nt aku continue ag la yer....tu pon kalau ade yg nk tau...hahaha...aku kne wat revision dulu la nmpaknyer ...selamat menonton :)

No comments:

Post a Comment